X

Lütfen Ülke (Bölge) Seçiniz

Türkiye (Türkçe)Türkiye (Türkçe) Worldwide (English)Worldwide (English)
X
X

Lütfen Ülke (Bölge) Seçiniz

Türkiye (Türkçe)Türkiye (Türkçe) Worldwide (English)Worldwide (English)
X
Hizmet Kullanım Sözleşmesi
VDS (Bulut Sunucu) servisleri ile ilgili hükümler
VDS sanal sunucu servisleri Türkbil tarafından kullanıcıya tahsis edilen sunucu ve sunucu kaynaklarından oluşmaktadır. Türkbil sanal sunucu altyapısının internet, sanallaştırma platformu vb. hizmetlerin sürekliliğini sağlamakla sorumludur. Kullanıcıya sağlanan sanal sunucuda çalışan işletim sistemi ve işletim sistemi üzerinde çalışan servislerin sorumluluğu kullanıcıya aittir. Kullanıcıların tüm sistemdeki bölümlere erişme yetkisi bulunmaktadır. VDS servisi, dedicated sunucu hizmeti olarak düşünülebilir. Kullanıcı VDS sunucusu üzerinde çalışan tüm servislerin stabil ve sürekli çalışmasından sorumludur. Türkbil, kullanıcılarına sağladığı sanal sunucu servisleri için içerikleri kontrol etmekle yükümlü değildir ancak sunucularımızda Genel kullanım şartları "İçerik ile ilgili hükümler" de belirtilmiş olan illegal aktivitelerin gerçekleştirilmesi durumunda kullanıcıya sağlanan servisi duraklatma veya tamamen iptal etme hakkını saklı tutmaktadır.


Alan adı tescil servisleri ile ilgili hükümler
Alan adı tescil ürünleri “ilk gelen alır” prensibi ile sağlanabilmektedir. Tescil haklarının dağıtımı ABD menşeli ICANN (www.icann.org) tarafından sağlanmaktadır. Alan adı tescil servisleri ICANN tarafından akredite edilmiş olan Domainnameapi, atakdomain şirketi tarafından sağlanmaktadır. .com, .net, .org . info, .biz, .info tescil ürünleri ABD malıdır, hizmetin alındığı yer ABD dir. Bu alan adlarının tüm operasyonları ABD de gerçekleşmekte, bütün operasyonlar, transfer , ücretlendirme ABD kanunlarınca ve ICANN hükümlerince denetlenmektedir. .com .net .org ... gibi ABD menşei alan adları konusunda her tür uzlaşmazlık ve ihtilaf sadece ICANN tarafından tayin edilmiş olan güvenilir hakem heyetlerince veya mahkemelerce çözümlenebilir. Başka karar merciilerinin verdiği kararlar ancak uluslararası hukuk çerçevesinde değerlendirilebilirler. Uzlaşmazlık konusundaki prosedür ve yönetmelikler ICANN tarafından bu adreste ilan edilmektedir ve güncellenmektedir: https://www.icann.org/resources/pages/help/dndr/udrp-en. ABD menşei alan adları ile ilgili işlemler ve operasyon akışı değişiklik gösterebilir. Bu alan adlarının operasyonları, (transfer, uzlaşmazlık, hatırlatma ve kontrol mesajları ..vb) esnasında tüm dünyadaki tüketiciler ICANN tarafından yürürlüğe konulan ve konulması planlanan yabancı dilde ek sözleşme, e-posta ve formlar ile karşılaşabilirler. ICANN bütün akredite yazmanların sözleşmelerinin uygunluklarını denetlemektedir. İşbu sözleşmedeki parantez içindeki ingilizce bölümler ICANN tarafından denetim amaçlı olarak zorunlu tutulmuştur. .tc uzantılı alan adları ile ilgili uzlaşmazlıklar, .tc operatörünün https://www.tc/alan-adi-uyusmazliklari adresinde ilan ettiği şekilde çözülür. Bütün yeni tescil edilmiş TLD alan adları için “Yeni Yaratım Süreci” (Add Grace Period) 5 gündür. (https://www.icann.org/news/announcement-2008-12-17-en), ancak zaman dilimi farkı sebebi ile EMEA bölgesinde 4 gün olarak uygulanabilmektedir. Tescil süresi dolmuş ve kullanıcı tarafından tescil yenilemesi yapılmamış (.com .net .org .info ...vb uzantılı ICANN denetiminer tabi olan alan adları) alan adları ”Yenileme Askısı” periyodu içine düşerler. “Yenileme Askısı” (Renew Grace Period) .COM, .NET .ORG ve.INFO alan adları için 40 gündür. Yenileme Askısı sürecinde kullanıcı tarafından yenileme yapılmadığı sürece alan adı sahibi Türkbil'dir. Bu zaman zarfında kullanıcı tarafından yenileme yapıldığında alan adı tekrar kullanıcıya aktarılarak kullanıma açılır.

Satış sonrası destek ile ilgili hükümler
Türkbil'in, kullanıcılarına sağladığı ürünler için satış sonrası destek taahhüdü burada tanımlı koşullar ile sınırlandırılmıştır. Türkbil'in asli görevi kullanıcılara sağladığı servislerin sağlıklı bir biçimde işlemesinden ibarettir. Türkbil operatörleri kullanıcılara sağlanan servisleri 7 gün 24 saat takip eder. Türkbil %99 Servis garantisini taahhüt eder. Bu taahhüt bir yıl içindeki kesintiler toplamının 82 saat'i geçmeyeceğini ifade eder. Türkbil kullanıcı kaynaklı problemlerin en geç 7 gün içinde çözüleceğini taahhüt eder (Sanal Sunucu servisleri bu kapsamdan istisnadır). Türkbil kendinden veya kullanıcıdan kaynaklanmayan problemlerin çözümü için problem sahibi yaratan kuruluşun probleme çözüm getireceği süre için bir taahhüt vermez. Türkbil çağrı merkezi telefon aracılığı ile de kullanıcılara satış sonrası destek ve bilgilendirme servisleri sağlanmaktadır. Türkbil çağrı merkezine gelen bütün çağrılar kaydedilir. Türkbil çağrı merkezi sadece iş günleri 09:00 –18:00 saatleri arasında, Cumartesi günleri ise 11:00 –15:00 saatleri arasında hizmet vermektedir, bu saatler dışında çağrı merkezi hizmet vermemektedir. Bu saatler dışında destek alabilmek için Müşteri Paneli kullanılmalıdır. Çağrı merkezi operatörleri (1. ve 2. Seviye Operatör) ancak sınırlı seviyede destek sağlayabilirler. Büyük oranda teknik bilgi ve birikim gerektiren hususların çözümü için gerek duyulan Sistem Mühendisi, Yazılım Mühendisi gibi "Nitelikli Personel” statülerindeki operatörlere (3. Seviye Operatör) sadece Müşteri Paneli aracılığı ile ulaşılabilir.



Muhasebe işlemleri ile ilgili hükümler

Türkbil tarafından, kullanıcılarına ait ürün ve hizmetlerin alan adı tescil süre sonu, sözleşme yenileme uyarıları, kullanıcının belirttiği e-posta adresine ve kayıtlı mobil telefonuna kısa mesaj olarak son ödeme tarihine veya alan adının tescil süresinin bitimine 30, 15, 7 gün kala bildirilir. Bu mesajlar içindeki ürün fiyatı bilgisi, hatırlatmanın gönderildiği tarihteki ürün fiyatı bilgisi olup, fiyat değişikliği yapılan dönemlerde hatırlatma periyodları arasındaki zaman farkları nedeni ile ödeme sayfası ve tarafınıza gönderilen hatırlatmadaki ürün bedelleri farklılık gösterebilir. Bu tip durumlarda www.turkbil.net.tr adresinde ilan edilmiş olan ürün fiyatı esas alınır. Son ödeme tarihine kadar müteakip dönemin bakiyesinin ödenmemesi veya eksik ödenmesi durumunda ilgili ürün veya hizmet durdurulur. Son ödeme tarihini 15 gün geçmiş ve halen bakiyesi tahsil edilememiş veya bakiyesi eksik olan ürün veya hizmetlerin kullanıcı tarafından tekrar yenilenmeyeceği kabul edilerek sözleşme fesih edilir ve bu ürün ve hizmetlere ait veriler ve bu hizmet dahilinde kullanıcı veya kendi ziyaretçileri tarafından oluşturulan içerik silinir. Sözleşmenin fesih edilmesi ile birlikte Türkbil‘nin sağlanan ürün ve servisler konusunda kullanıcıya karşı sorumlulukları sona erer. Sözleşmenin fesih edilmesi ile birlikte kullanıcının bu ürün veya hizmetler üzerindeki hakları sona erer. Bu ürün veya hizmetler artık başka bir kullanıcı tarafından satın alınabilir. Havale taahhüdü ile oluşturulan siparişlerde ödeme dekontunun doğrulanması iş günlerinde 2-3 saat, hafta sonu ve resmi tatil süreçlerinde ise 2-4 gün kadar sürebilir. Bu nedenle, havale taahhüdü ile oluşturulan siparişlerde dekont doğrulanmasındaki gecikmelerden, ve bu gecikmelerden doğabilecek zarar ve mağduriyetten Türkbil sorumlu tuttulamaz. Türkbil bu tip gecikmelerin bertaraf edilmesine ilişkin Otomatik Ödeme ve İnternet üzerinden kredi kartı ile ödeme seçenekleri sunmaktadır. Türkbil kullanıcıları Müşteri Paneli'ni kullanarak, kredi kartı bilgileri ile diledikleri servis ve ürünler için önceden tanımlı otomatik ödeme talimatı oluşturabilirler. Otomatik ödeme talimatı veren kullanıcılar sağladıkları kredi kartı bilgilerinden Türkbil’nin gerekli ücretleri çekmesine onay vermiş olurlar. Otomatik ödeme talimatlarının geçerli olacağı ürünlerin kullanıcı tarafından hatalı girilmesi, otomatik ödeme talimatında kullanılan kredi kartı bilgilerinin doğru olmamasından veya güncel olmamasından doğabilecek zarar ve mağduriyetten Türkbil sorumlu tutulamaz. Türkbil haber vermeksizin, sağladığı servis ve ürünlerin fiyatlarında değişiklik yapabilir, güncel ürün fiyatları www.turkbil.net.tr adresindeki ilgili ürünün sayfasında ilan edildiği gibidir.


Ücret İadesi ile ilgili hükümler

Kullanıcı , satın aldığı ürün veya hizmetlerden memnun kalmadığı taktirde, ürünün satış tarihinden itibaren 7 gün içerisinde, Müşteri Paneli'ni kullanarak para iadesi talebinde bulunabilir. Turkbil para iadesini kullanıcının doğrudan kredi kartına veya kullanıcının kendisine ait beyan ettiği banka hesap numarasına yapar. Havale veya EFT yolu ile yapılacak para iadelerinin kullanıcının beyan ettiği banka hesabına geçmesi 2-3 iş günü sürebilir. Turkbil, Kullanıcıya erişemediği ve ürün iadesi yapmak zorunda kaldığı durumlarda ürün tutarını “kredi” olarak kullanıcının Müşteri Panelindeki cari hesabına aktarır. Kullanıcı bu krediyi başka bir ürün satın almakta kullanabilir veya cari hesabındaki kredinin iadesini talep edebilir. Kullanıcının Turkbil operatörlerine haber vermeden satışı iptal ettirmesi durumunda, bankadan dönecek olan "Charge Back" ihbarlarına istinaden satılan ürün ve hizmetler Turkbil tarafından alıkonulabilir, kullanıcı hesabı durdurulabilir. İçinde "Tescilli Marka yada Patent" isimleri geçen alan adları için sadece hak sahipleri başvurabilirler. SSL sertifikalarının onay ve teyid süreçlerinde, içinde "Tescilli Marka yada Patent" isimleri geçen alan adlarının başvuruları eğer başvuru yapan merci hak sahibi değil ise red edilebilir. Bu denetimler VeriSign tarafından otomatik ve eksper analizi ile iki kademeli olarak yapılır. Denetim sonucuna istisna yapılabilmesi, itiraz edilebilmesi veya kararın sorgulanabilmesi mümkün değildir. İşbu sebeple olumsuz neticelenen başvuruların ödemeleri kullanıcıya iade edilir. İptal ve iade yalnızca yeni satın alımlarda geçerlidir, yenilemeler ve paket değişiklikleri iptal ve iade kapsamında değildir. Alan adı tescil ürünlerinin, VDS (Sanal Sunucu) paketlerinin, SSL Sertifikalarının, SiteBAZ ve Yazılım Lisans ürünlerinin ücret iadesi yürütme açısından mümkün değildir ve ücret iade koşullarının dışındadır.


İletişim Formu
Adınız Soyadınız
E-Posta
Gsm Numaranız
Mesajınız